18.5.09

Urbofolk

Objavio damir šarac |


U mome gradu Kerumu 40,21 posto, Ostojiću 34,72 posto. Ili tu negdi. Više me zanima kako je do toga došlo, jer smo nekako i pretpostavljali da će doć. Splićani su na ovi način rekli: 'Jebe nan se koje ste stranke, kojega veštita, čijega kolina. Puna nan je kapa nesposobnih političara koji ćićaju gradsko vime i govore fijeno. Neka bude Kerum, pa kud puklo.'
Jel to pametno? A šta ja znan... Pari mi se da je to ka udarac glavon u beton. Možda krepamo, možda se razaberemo. Split je opet izniman: posla je politiku u niku stvar, doveja je izbore do apsurda. Kerum je svima da mislit. Vidi se po finalu; na vrhu kampanje kompanjoni su postali SDP i HDZ. Najprije je Ostojić dobro razdrma Keruma s 'bilin prahon', a onda ga je i premijer Sanader optužija za bumbu i dugo spavanje. Bili prah može bit i brašno i vapno, ne nužno koka, a svaki se čovik ima pravo povremeno nabumbit. Ali iz toga se može vidit ko će s kin trčat drugi krug, i kome će se podapinjat noge. Priko interneta stiže anonimno pismo 'Istina o Kerumu', di mu se među ostalim zamira da ćevape voli zalit Dom Perignonom.
Iz toga se čita dalje: borba protiv Keruma, borba je za Grad. Za uglađene kontra razdrljenih, za one s bar malo kolina kontra doseljenih, za splitski đir kontra zabrdaškoga, za asimilirane kontra neprilagođenih. Urbana gerila juriša na folklorne skupine. Straj ih je kako će Kerum otvorit Splitsko lito, festival grafitera i skejtera, kako će primit diplomate, oće li svoj 'biznis plan' ostvarit priko leđa građana. Oće li nestat građanski Split. Kerumaši su in se iscerili: 'A di vam je taj Split?! I Get i Mejaši su glasali za Željka.'
Jedno je jasno: sidne li Kerum u katrigu poteštata, u Splitu počinje velika avantura. Na spas ili propast, niko sad ne može znat. Al da će bit smija i suza, sigurno je.

14 komentari:

riba_za_5 kaže...

Smijat se ili plakat, ne znam ni sama... Dođe mi da se odselim iz ovog grada jer me sra šta sam u njemu uopće prijavljena... Bojim se da smo potpisali presudu i da Split nikad neće bit ono što je bila namjera: studentski grad, turistička metropola... Davno sam odlučila da se neću micat iz Splita i bižat jer virujem da možemo bolje i da će za sposobne ljude bit mista, ali pomalo odustajem i svoje ambicije pakiram u kofere koje ću ili istrest u drugom gradu ili spremit ispod kreveta... Sve ostalo nema smisla.

Anonimno kaže...

Gradjanski Split je definitivno nestao i to odavno. Nije problem sto u grad dolaze zivjeti ljudi "iza brda" vec to sto se ne zele prilagoditi novoj sredini. Stovise, oni svoju nekulturu namecu drugima.

U Ameriku dolaze ljudi sa svih strana svijeta, od vrhunskih strucnjaka pa do izbjeglica iz Afrike koje nikada nisu vidjele hladnjak, stednjak ili, recimo, stepenice. No svi se brzo nauce kakvo je ponasanje prihvatljivo, makar u javnosti. Unutar svoje etnicke zajednice mogu zivjeti kako ih volja, a svoju kulturu mogu predstaviti drugima na etnickim festivalima.

A u Splitu...Sto reci postarijoj zeni koja iza paravana za presvlacenje na plazi - mokri. Sto odgovoriti trogodisnjoj kceri koja pita zasto ljudi ovdje ne ciste za svojim psima? Ili zasto razbijaju i saraju autobusne stanice i autobuse?

Gradonacelnici s "gradskim" pedigreom su pokusali i nisu uspjeli, a isto ce biti s Kerumom samo sto ce ovaj put mentalitet gradonacelnika biti blizi njegovoj izbornoj bazi.

Ne tjesi me sto sam daleko jer Split je moj grad. Grad koji ce sigurno potonuti jos dublje, ali zar je nekoga doista briga. Tuzno, jako tuzno...

Anonimno kaže...

sarac ne pizdi

Unknown kaže...

Kerum je od ništa napravio nešto,što se može nazvat,privredno čudo.
Kad bi oni što vode našu jadnu državu,bili napola
uspješni (u vođenju države) ne ubiranja provizije
nebi u Hrvatskoj niko mora po kantama prpat.

nemo kaže...

A kako će otvori Splitsko lito. A lipo. Ako zna pregovarat s upravom Hiltona, znat će i otvorit Splitsko lito.

Uvik može poslat vijećnika Marina Jurjevića da ga otvori. Malo zaliže bradicu i idemo... Uglađeno, gradski.

Evo, recimo meni je Marin Jurjević drža jedan predmet na fakultetu. U predavaonici bi bilo 1000 studenata, on nikad ništa nije govorija. Bilo je važno doć jerbo bi 4 puta u godini dava spisak da se potpišemo, i ta 4 puta je tribalo bit tu. Nikad ništa nije reka. Ocjenu je dava na osnovi eseja koji bi pisali 4 puta godišnje na slobodnu temu. Svima petice i četvorke.

Je li to uglađeni građanin? Po meni je trut i linčina.

Anonimno kaže...

Quote: Nije problem sto u grad dolaze zivjeti ljudi "iza brda" vec to sto se ne zele prilagoditi novoj sredini. Stovise, oni svoju nekulturu namecu drugima.
Slažem se u potpunosti. I ne samo to: oni ovaj grad ne vole. Žive u njemu, očekuju da im grad rješava probleme koje bi trebali sami, a neprestano ponavljaju kako je u njihovom mjestu raj na zemlji i bježe natrag svaki vikend. Pa šta onda nisu ostali tamo kad im je bilo dobro!

Anonimno kaže...

VLAJ ČE VAM VODIT GRAD AHAHAHAHAHA !!!!

Anonimno kaže...

Aj ne seri reci za koga si , Keruma ili Ostojica?

Anonimno kaže...

Kerum, bez intelekta, bez staloženosti, bez diplomatskih vještina, bez vrlina slušatelja. Bez ikakvih kompromisa samo je ogledalo društvenog uređenja u kojem živimo. Da, to su teška vremena gdje se vidi samo koliko tko ima , a ne kako ima...Takav stav vodi u propast drustva

Anonimno kaže...

Kerum je redikul, bez kompleksa, bez štiha, bez intelekta, bez diplomatskih vještina, bez znanja...bez krupula,...
Kerum zna biznis kako sam kaze. E i?????
Čovik se "snaša" kaže se u našem narodu, čovik je "jamio"... Kerume meni treba stan pa recimo dvosobni, Kerume meni treba bolja kesica u dućanu... Što čovjek zaželi , to Kerum ispuni. Ljudi rade za cca 3000 kn u Keruma, Tommy-a, imaju stan, auto i ??? Nešto malo zemlje prodaše po Vlaškoj i to se sve izilo i popilo...
Gdje je tu napredak drustva. Gdje su tu inovatori, moderatori, projektanti, inžinjeri, kemičari, biolozi, građevinari, varioci, cjevari, električari, "nevidljivih" zanimanja ... epidemija odljeva mozgova na pomolu... Di je tu onaj igrač šta će kontrolirat sredinu terena , a neće ga se vidit cilu utakmicu.
Gradska kadrovska struktura će postepeno u ovome gradu izać na : trgovce, konobare, sobarice i top zanimanje rcepcionere. E moj Roko Prč, ti si bija mila majka za ovoga, ali nažalost razumili bi ste se ti ovaj "naš" Žeki ovde.
Kerum je to sto posto zamislija ovako: "Oni koju budu radili za mene prodavat će robu onima šta rade u Tommy-a, a oni šta rade u Tommy prodavat će rob mojin zaposlenicima i svi sritni"

Kerume meni treba Split u srcu...,a moj zahtjev je najteži za ispunit...

E sad Kerume slušaj. Ne tako davno Split je krasio neobjasnjivi epitet grada koji je moga iskovati "Ružu vjetrova" pod Banovinom, Galeba isprid Poljuda, mogao je iskovat glazbu koja je bila jedinstvana i kao takva je indicirala mediteranski Pop Rock. Iz te glazbe se znalo da je produkt najraznolikijeg mediteranskog drušva ikada. Društvo temeljeno na turizmu, industrijalizmu,sportu,katolicizmu, ateizmu,edukaciji, intelektu. Split nikada nije bio šporki i kriminalni Napulj, Split nikada nije bio zadimljeni i prenapučeni Marsej. Ne Kerume, Split je "stanje uma", stanje koje nestaje...

Vene "Ruža" Kerume moj, vene Split.

Splite moj, moje saucesce

Anonimno kaže...

38 godina živim u Splitu. Skepitićan prema politićarima koji već odavno ništa nerade za grad, neka Vela Mista, Hdz, Sdp, HČSP, HSS, ajme koliko ih ima...,a ondea i KERUM.
Pitam se za koga ću ili ću opet mahint rukom, šta sad hoće ovi Kerum????
Pa tu sam znam ima i on razloga...Pustit ću neću ništa govoriti dok neprođu debate, utakmice sučeljavanja......
Razočaran sam LICEMJERSTVOM, NEISKRENOŠĆU, OMALOVAŽAVANJEM, TE NEPRIMJERENIM PONAŠANJEM...
Treba biti VELIK i poštovati i bosanca i vlaja i bodula i sve Splićane,... ipak su svi Oni htjeli mi ili nehtjeli GRAD.
Mislim da nam bolje i netreba, a nema ni kandidata kakvoga bi mi tili.
Pa Ostojiću želim da postane Čovik, a Kerumu Gradonačelinik, normalno Kuretu da ipak sredi dici u osnovnim školama besplatan kompjuter kad Sanader proda BMW.
Svašta.

Anonimno kaže...

Zašto "iza brda" uvijek ima konotaciju nekulture. Očito je to predrasuda onih koji ne znaju ništa pametnije reći.
Mislim da je i prije Keruma bilo i puuuno većih seljačina, samo su bili zaštićeni i nisi smio protiv njih jer si odmah bio neprijatelj naroda, države, socijalizma.
Kerum je činjenica koja se ne može zanemarit - ma što mi o tom mislili.
Di smo, tu smo!

Anonimno kaže...

pa Ostojić je imao šansu,,, dajmo sad Kerumu pa ćemo viditi ,,,nemojmo nagađati šta bi bilo kad bi bilo vrime svoje nosi ,,,,

Anonimno kaže...

Bio Kerum "iza brda" ili ne, nije bitno Kerum se bavio kriminalnim i polukriminalnim radnjama - ratni profiter.

Sapienti sat.

Objavi komentar

Pretplatite se